Питання та відповіді

Ознайомтеся з популярними питаннями або зв'яжіться з нами, якщо ви не змогли знайти необхідну інформацію.

Хто ми?

Онлайн портал “Лігл*Питання” - це автоматизована система яка є відкритим інтернет ресурсом. Сервіс призначений для отримання консультацій від дипломованих фахівців в онлайн режимі на будь-які запитання щодо законодавства (трудового законодавства, господарського, митного, кримінального права, житлового, спадкового законодавства, тощо) то пов’язаних з ним питань.

Як це працює?

Портал “Лігл*Питання” містить каталог спеціалістів, розділених по спеціалізаціям та регіонам. Ви можете обрати експерта самостійно, або поставити загальне питання - всі експерти матимуть змогу надати відповідь.

На порталі уже задано тисячі питань. Ви можете спробувати знайти відповіді на основі ключових слів, або через пошук у потрібній рубриці. Проте просимо звернути увагу на актуальність відповідей юристів. Через зміни законодавства ми рекомендуємо спиратися на відповіді не старше року.

Це безкоштовно?

Юрист публікує контактні дані на свій розсуд - Ви маєте доступ до його контактів безкоштовно. Портал не забороняє прямий контакт з юристами.

Ви самі вирішуєте чи хочете оплатити питання. Варіант платної чи безкоштовної консультації є на сторінці публікації питання - Ви обираєте тип на свій розсуд в залежності від складності та очікування швидкої відповіді.

Хто може задати питання на порталі?

Ставити запитання і отримувати консультації можуть тільки зареєстровані користувачі. Для реєстрації Вам необхідно вказати своє ім’я, електронну пошту, телефон та обрати регіон.

Які вимоги до питання?

Для того, щоб відповідь юриста була конкретною та повною намагайтесь сформулювати питання коротко і точно, лаконічно описати обставини, які мають відношення до ситуації. Важливо, щоб Вас правильно зрозуміли та коректно проконсультували.

Варто уникати загальних питань типу “Позов до суду”, “Пільги інвалідам”, “Потрібен юрист” і т.д. Такі питання потребують розгорнутих коментарів і можуть відноситись до різних галузей права. Часто юристи не мають часу і можливостей розпитувати клієнта про обставини справи.

Ми рекомендуємо починати питання з питального слова. Так, Ви зможете краще сформулювати основну думку питання.

Команда порталу “Лігл*Питання” наперед приносить свої вибачення користувачам, питання яких залишилися без відповіді через відсутність на порталі необхідної кваліфікації чи галузі. Крім того, питання, сформульовані некоректно, нечітко чи описані неповною мірою теж можуть залишитися без відповіді, тому що юрист не має змогу професійно оцінити ситуацію, та надати консультацію на високому рівні.

Які питання потрібно оплачувати?

Варто відмітити, що не на всі питання можна надати просту відповідь без ознайомлення з документами чи матеріалами справи. У питаннях підвищеної складності юристу потрібно більше часу на опрацювання та підготовку відповіді. У випадку складних питань ми рекомендуємо одразу обирати платний тип консультацій, що підвищить зацікавленість юриста до Вашої проблеми.

Створення індивідуальних правових документів (договорів, скарг, позовів) відбувається юристами порталу в індивідуальному порядку при зустрічах, або персональному зверненню до юриста порталу. Такого типу звернення не оплачуються на порталі і портал не несе відповідальності за послуги, надані поза системою “питання-відповідь”.

Як оплачувати питання?

Вартість питання Ви обираєте самостійно, але не менше 49 грн та не більше 300 грн . Питання потрібно оплатити онлайн банківською карткою.

Ви можете оплатити питання одразу після публікації на сторінці оплати, або в будь-який момент в особистому кабінеті.

Після кожної відповіді Ви отримаєте SMS з посиланням на відповідь юриста. У випадку платного питання Ви не зможете переглянути відповідь юриста, не сплативши за питання.

Як переглянути відповіді експертів на Ваше питання?

Для того, щоб переглянути відповідь на Ваше питання необхідно залогуватись в особистий кабінет та перейти в розділ “Мої питання”. Для того, щоб переглянути відповідь потрібно натиснути на заголовок питання.

У випадку платних питань для перегляду відповідей необхідно повністю оплатити питання.

Як оцінити відповідь експерта?

Користувач може поставити оцінку експерту на сторінці свого питання, також кнопка “Залишити відгук” доступна на сторінці експерта. Користувач може оцінити за 5-бальною шкалою відповідь юриста, а також залишити коментар до роботи експерта.

Також користувач може обрати відповіді юристів, як “Кращі”. “Кращими відповідями” можна обрати від 1 до 4 юристів на сторінці Вашого питання.

У випадку платних консультацій саме вибір “кращих відповідей” розподіляє гонорар між юристами. При виборі “кращої відповіді” Вам буде запропоновано розподілити винагороду у відсотковому співвідношенні між обраними юристами.

При відсутності вибору “кращої відповіді” на оплачене питання право обрати кращу відповідь залишається за модератором.

Як обрати експерта для індивідуальної консультації?

Весь перелік експертів Ви можете переглянути клікнувши на посилання згори сайту “Юристи”. Користуючись фільтрами Ви можете обрати галузь (спеціалізацію) та регіон юриста.

Більш детальну інформацію про кожного юриста Ви можете отримати натиснувши на його ПІБ/назву компанії, або його фотографію, або натиснувши кнопку “Докладніше”.

Оцініть активність експерта. Ви можете переглянути кількість відповідей, які надав юрист, а також наскільки кваліфікованими вони були. Скільки часу пройшло з моменту останньої консультації? Як давно юристу був онлайн?

Звертайте увагу на рейтинг - цей показник дозволить зрозуміти наскільки відповіді юриста були корисними для клієнта.

Як звернутись до експерта на індивідуальну консультацію?

Ви маєте можливість напряму звернутись до юриста за юридичною консультацією/допомогою через опубліковані контакти на сторінці юриста, який на Ваш розсуд, надає найбільш кваліфіковані відповіді у необхідній для Вас галузі.

Ви також можете зв’язатись з юристом, натискаючи на кнопку “Задати питання”. У такому випадку юрист отримає повідомлення на електронну пошту і діалог з юристом вийде за межі порталу.

Звертаємо увагу, що приватна консультація юриста не регулюється правилами та умовами порталу. Юрист в одноосібному порядку визначає її вартість, час надання та умови співпраці, виходячи з суті та складності питання.

Етика та відповідальність.

У відповідях юристів можуть міститись суперечливі чи помилкові судження зумовлені браком інформації про ситуацію чи відсутністю відповідних документів. Будьте уважними та в разі необхідності звертайтесь індивідуально до юриста потрібної Вам галузі.

Адміністратори порталу “Лігл*Питання” не несуть жодної відповідальності за наслідки розміщення будь-якої персональної інформації, чи інформації, яка може нашкодити клієнту чи третім особам. Питання та відповіді користувачів порталу публікуються у відкритому доступі. Користувачі порталу повною мірою усвідомлюють можливість використання опублікованої інформації третіми особами та розміщують її на свій розсуд.

Кожен користувач несе особисту відповідальність за відповідність опублікованих матеріалів законам України.

Адміністратори порталу “Лігл*Питання” залишають за собою право уточнювати формулювання питання, виправити помилки, або видалити питання якщо воно не відповідає правилам та нормам порталу.

Беззмістовні, питання, що містять рекламу, або порушують правила порталу чи етичні норми можуть видалятися без попередження. Облікові записи авторів таких питань може блокуватись без попередження.

Обробка особистих даних регламентується наступними документами:
  • Згодою на обробку особистих даних;

  • Політикою захисту та обробці особистих даних;

  • Положенням про особисті дані.

Навіщо ставати юристом порталу?

Для того, щоб взаємодіяти з порталом необхідно бути зареєстрованим на порталі. Поки користувач не має облікового запису на порталі він може лише читати публікації, проте не коментувати/відповідати на запитання.

Відповіді на питання можуть надавати тільки зареєстровані через форму “Реєстрація юриста” користувачі, які підтвердили сканованими копіями документів право на надання юридичних та консультаційних послуг у сфері юриспруденції.

Реєстрація юриста

Юристами порталу “Лігл*Питання” можуть бути, як окремі фахівці (адвокати, юристи) в якості підприємців або самозайнятих осіб, так і юридичні, консультаційні компанії. На порталі є можливість обрати три типи облікового запису: “юрист”, “адвокат”, “компанія”. Змінити тип облікового запису, після його вибору, неможливо.

Для участі в роботі порталу, як юрист/адвокат чи юридична компанія необхідно пройти реєстрацію.Реєстрація включає в себе правдиве заповнення основних даних облікового запису, а також надсилання документів модераторам, які підтверджують можливість надання юридичних послуг клієнтам. У випадку виявлення спроб махінацій, використання даних третіх осіб чи введення некоректних даних акаунт не пройде модерацію, а також його може бути видалено модератором.

Після перевірки документів ви отримаєте підтвердження від модераторів на пошту про закінчення реєстрації.

Як коректно заповнити свій профіль?

Загальна інформація

Основна інформація про юриста/компанію, включаючи короткий опис “Про себе”, де необхідно описати ключові моменти своєї діяльності.

У цьому розділі також необхідно додати фотографію, або логотип компанії.

При публікації фотографії необхідно дотримуватись вимог:
  • На фотографії юриста/адвоката повинно бути чітко видно обличчя (для юр. компаній допускається фото команди/засновника чи логотипу)

  • Мінімальне розширення фото 160х160 пікселів

  • У цьому розділі необхідно додати скани документів, які підтверджують можливість надання юридичних послуг клієнтам. Це можуть бути договір про надання правової допомоги; довіреність; ордер; доручення органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги, або інше.

  • Даний розділ представлено у вигляді зацікавленості юриста/компанії. Таким чином юрист може розподілити 100% свої зацікавленості/практики між спеціалізаціями (галузями), представленими на сайті.

    Мінімальна кількість обраних спеціалізацій - 1, максимальна кількість - 5. При виборі 5 спеціалізацій система автоматично розподілить 100% по 20% на кожну спеціалізацію.

    • фільтр “спеціалізація” доступний для клієнтів при пошуку юриста

    • вибір “спеціалізації” знаходиться на сторінці формування запитання до юриста

    • фільтр спеціалізацій дозволяє отримувати нові питання по спеціалізаціям юриста (налаштовується, як підписка у особистому кабінеті)

  • Розділи, які допоможуть юристу/компанії продемонструвати свою активність та участь у заходах для підвищення кваліфікації. Саме значимість позиції, або нагороди можуть стати вирішальними для клієнта при виборі юриста.

    Розділи “Кар’єра” та “Освіта” недоступні для компанії.

  • Заповнення цього розділу дозволить клієнту зв’язатися напряму з юристом та швидко отримати відповідь через приватну консультацію. Велика кількість доступних каналів зв’язку може забезпечити швидкий контакт юриста з клієнтом та результативну співпрацю. Особливу увагу до контактів проявляють клієнти з одного з юристом регіону. .

    Звертаємо увагу юристів, що дані будуть опубліковані на сайті у вільному доступі.

  • Розділ для інформування клієнтів про робочі години юриста, а також про можливий час відповідей для клієнта.

  • Розділ для зміни пароля та email облікового запису, а також налаштування підписок розсилки на електронну пошту. Для зручності юристів, при наведенні на перемикачі розсилки, додані підказки.

    Рекомендуємо не вимикати підписки, щоб не пропустити новини про важливі оновлення, а також інформацію про питання, які приносять заробіток юристу.

  • Потрібно вказати номер банківської картки, на яку будуть нараховані кошти за відповіді на платні питання, при умові обрання Вашої відповіді, як “Кращої відповіді”.

При виявленні порушень даних вимог за модератором лишається право запросити оновлення інформації згідно правил, коригувати дані юриста чи вилучити анкету юриста з сайту.

Рейтинг юриста

Рейтинг юриста розраховується на основі оцінок клієнтів за надані послуги. Оцінка користувачів відбувається за 5-бальною шкалою з текстовим доповненням. Після проходження модерації відгук з оцінкою юриста публікується. Рейтинг розраховується, як сума всіх оцінок поділена на кількість оцінок.

Крім того сервісом проводиться постійний моніторинг виконання консультантами умов надання консультацій на порталі та на предмет наявності негативних відгуків. В окремих випадках (при наявності певної кількості негативних відгуків, при порушеннях консультантом умов надання консультацій) робота консультанта може бути заблокована, після чого він не зможе надавати консультації на порталі.

Видалення анкети юриста

Виконується модератором на прохання юриста/компанії, або за порушення правил порталу.

Модератори зроблять попередження і у випадку відсутності реакції на зауваження можуть заблокувати аккаунт користувача. Дії, які можуть призвести до зауважень модератора:
  • неякісні/некоректні відповіді

  • дії, які шкодять репутації ресурсу

  • за порушення норм поведінки та професійної етики

  • при наявності скарг від інших користувачів порталу, а також негативних відгуках

  • за підозру у штучному піднятті рейтингу

  • за створення анкет з недійсними/некоректними даними

У випадку видалення акаунта з порталу видаляються всі дані користувача. Надані відповіді та задані питання видаляються на розсуд модератора. ПІБ та регіон автора залишаються закріпленими за питанням/відповідями, але відсутня можливість переходу на автора.

Адміністрація сайту лишає за собою право видалення анкети будь-якого користувача без пояснення причин, а також видалення будь-яких матеріалів на свій розсуд.

Зміст відповідей

Відповідь юриста повинен містити його особисту правову позицію на питання відвідувачів сайту та при необхідності мати посилання на норми права.

Один юрист/компанія може залишити тільки одну відповідь на питання. Коментарі (діалог з клієнтом) не мають обмежень у кількості, проте доступні тільки до обрання “Найкращої відповіді” клієнтом.

Наш портал є громадським майданчиком, тому адміністрація закликає юристів поважати права колег і дотримуватися принципу добросовісної конкуренції. Для цього потрібно дотримуватися простих правил викладені нижче.

Не дозволяються відповіді:
  • Без юридичного змісту;

  • Менше 20 символів;

  • Некоректні;

  • Відповіді, які містять рекламу;

  • Написані повністю великими літерами;

  • Відповіді-шаблони (багаторазове повторення однакового текста в різних відповідях);

  • Скопійовані відповіді з інших зовнішніх джерел;

  • Плагіат, або самоплагіат;

  • З проханням впливу на рейтинг чи оцінку відповіді себе, або інших юристів;

  • Погано аргументовані, що не мають правового підґрунтя, або ті, що складаються лише з норм законів та не відображають особисту думку юриста.

  • Відповіді і коментарі які містять контактні дані юриста (краще писати: контакти для зв'язку ви можете знайти в профілі)

Відповіді, які порушують дані правила будуть видалятися модератором без попередження.

Як написати хорошу відповідь?

  • Відповідайте тільки на ті питання, в яких Ви добре розумієтеся та можете аргументовано, та чітко пояснити свою позицію.

  • Пишіть свою відповідь так, щоб вона була зрозуміла людині, незнайомій з даною областю знань. Намагайтеся пояснити всі логічні зв’язки.

  • Використовуйте смислові виноски та посилання лише в тому випадку, коли це необхідно та допомагає вирішити проблему. Інколи думку зручно подати у вигляді окремих пунктів.

  • Якщо Ви не погоджуєтесь на відповідь іншого юриста, Ви можете аргументовано пояснити свою позицію, алє не вступати в діалог з іншими юристами. Відповідь повинна виглядати, як самостійний текст.

  • У випадку існування інших відповідей на запитання рекомендується писати свій варіант відповіді лише в тому випадку, якщо інші юристи відповіли неправильно, або не вичерпно і Ви можете їх доповнити.

У відповідях та коментарях заборонено публікувати:
  • заклики до порушення конституції та законів України;

  • заклики до зміни устрою держави;

  • матеріали, що розпалюють міжнаціональну ворожнечу, або мають намір образити громадян іншої країни чи нацменшість;

  • описи способів самогубства чи виправдовувати суїцидальні нахили;

  • описи досвіду вживання наркотичних речовин, поширенню наркотиків чи заклики до їх вживання;

  • беззмістовний чи образливий контент;

  • порнографічний/еротичний контент;

  • персональні дані третіх осіб без згоди на це їх власника;

  • іншу інформацію заборонену законами України.

Публікації, які мають заборонену порталом інформацію будуть видалені, а автори цих публікацій будуть заблоковані. Кожен випадок адміністрація розглядає в індивідуальному порядку.

Чим відрізняються платні питання від безкоштовних?

Платні питання помічені у списку питань спеціальним значком “Платне”, або “VIP” та вартістю питання.

Клієнт може оплатити питання одразу, або пізніше. Відповідальність за оплату питання повністю належить клієнтові. Після кожної відповіді юриста клієнт отримує СМС-повідомлення з посиланням на відповідь (або оплату у випадку неоплачених питань).

Оплачені питання помічені ярликом “Сплачено”.

Клієнт не має ЖОДНОЇ можливості переглянути відповіді юристів на платне питання не оплативши його. Зміни типу питання з платного на безкоштовне не передбачені порталом.

Як відбувається розподіл коштів за платні питання?

Після першої відповіді юриста у клієнта з’являється можливість обрати “Кращу відповідь”. Клієнт розподіляє винагороду між обраними юристами (максимум 4) у відсотковому співвідношенні і таким же співвідношенням розподіляється гонорар юристам.Сума гонорару складає вартість питання - 40%, як комісійна винагорода ресурсу.

Після вибору найкращих відповідей кошти розподіляються між юристами та потрапляють на “Холд” - тимчасовий рахунок, кошти на якому перебувають три дні до переходу на “Баланс”. Таким чином “Холд” захищає клієнтів від можливих непорозумінь чи некоректного вибору “кращих відповідей”. Кошти з “Холду” можуть бути відмінені на прохання клієнтів чи в разі виявлення порушень. Кошти на “Балансі” доступні для виводу на банківську картку.

Як отримати гонорар за надані послуги?

Виплата юристу проводиться повними тисячами, тому у випадку досягнення суми балансу в 1000 грн (або більше) необхідно звернутись до модератора з проханням перевести гонорар на банківську картку, вказану в розділі “Банківські реквізити”. Час виплат до 5 робочих днів, при цьому відповідна сума запиту також знімається з балансу.

Штрафи, повернення коштів

За порушення правил порталу модератором можливі накладання штрафів на платні відповіді юристів та повернення коштів, які надходять на рахунок юриста/компанії.

Також повернення коштів можливе з боку клієнта у випадку його непогодження з якістю надання юристом консультації.